lauantai 13. tammikuuta 2007

Innovaatiokilpailu 15.-19.1.

Verkossa eräät luokkatilassa helposti toteutettavat asiat muuttuvat monimutkaisiksi ja hitaiksi. Ensimmäinen ryhmätehtävänne koskee tällaista asiaa. Teillä on viikko aikaa (15.-19.1.) muodostaa tuutorointipareja oman ryhmän sisällä (huomio: pari EI SAA olla samasta oppilaitoksesta).

Ne ryhmät, joissa on 7 jäsentä, muodostavat 2 paria ja yhden kolmikon. Kolmikossa tuutorointitehtävät toteutetaan niin, että A kommentoi B:tä, B kommentoi C:tä ja C kommentoi A:ta (siis rinki).

Tuutorien tehtävä on kurssin kuluessa toimia parin peilinä ja palautteen antajan (tähän saatte myös ohjeita ja vinkkejä). Tuutoroinnin ja mentoroinnin roolista verkossa tullaan vielä puhumaan osiossa 2, kun käsittelemme verkkopedagogiikkaa. Tuutor tarkoittaa lyhyesti vertaista (tai opettajaa), joka auttaa ja tukee kaverinsa opiskelun edistymistä.

Tuutorparien ja kolmikoiden muodostamisessa ryhmä saa käyttää kaikkia mahdollisia keinoja. Katsokaa esimerkiksi kurssin aineistowikistä osion 1 linkkejä ja käyttäkää ryhmänne sisällä olevaa asiantuntemusta ja innovaatioenergiaa.

Käytetty metodi tulee raportoida tässä ryhmäblogissa. Nerokkain parien/kolmikoiden muodostamisen etämenetelmä palkitaan ryhmäblogin sivupalkkiin sijoitettavalla hienolla Verkkoinnovaattorit-leimalla.

Tehkää samalla havaintoja siitä, miten vuorovaikutus muuttuu, kun ollaan vain verkossa.

Ei kommentteja: